איך לבחור את הצמיג המושלם לרכב שלכם?

בחירת צמיגים שיכולים להתמודד היטב עם תנאי מזג אוויר, כמו גם עם תנאי הדרך עמם עליכם להתמודד במהלך הנסיעה, זו אחת ההחלטות החשובות ביותר שעליכם לקבל. ככלות הכל צמיגי הרכב הם נקודת החיבור שלכם עם הכביש. אז כאשר מגיע הזמן להתחדש בצמיגים עליכם לקחת בחשבון את הגורמים הבאים כדי להיות בטוחים שבחרתם את הטוב ביותר עבור הרכב שלכם.

מקורי לעומת לא מקורי

כאשר אתם רוצים לקנות צמיגים מושלמים לרכב, מקום טוב להתחיל בו הוא לשקול לקנות את הצמיגים המקוריים שהגיעו עם הרכב. לדוגמה, אם אתם נוהגים בדאצ'יה, שקלו לקנות צמיגים מקוריים של המותג לפי דגם ומידות. אם אתם אוהבים את האופן שבו הרכב נוסע ומגיב על הכביש צמיגים מקוריים יהיו בחירה מוצלחת, אם לא הטובה ביותר. אל תשכחו שצמיגים אלו עוצבו במיוחד כדי להתאים לרכב כך שהם לבטח יתאימו בול.

גודל הצמיג והתאמה למשקל המכונית ולמהירות שלה

הצמיגים החדשים שלכם צריכים להתאים לרכב גם מבחינת הגודל. גודל הצמיגים מופיע גם ברישיון הרכב כסדרה של כמה מספרים ואות. מספרים אלו מלמדים נתונים שונים על הצמיג כמו רוחב סוליית הצמיג, היחס בין גובה הצמיג לבין הרוחב, המבנה הרצוי של הצמיג וקוטר הגלגל שנושא את הצמיג. לכן אם אתם קונים צמיג חדש עליכם לוודא שהוא מתאים לנתונים שצוינו על ידי היצרן כדי לקבל את המענה הטוב ביותר. המספר שמופיע ברישיון הרכב גם עוזר לבחור את הצמיגים המתאימים למשקל הרכב ולמהירות שלו. ישנם צמיגים שיכולים לגלות עמידות למהירות ומשקל מסוימים בעוד שאחרים פחות.

פרמטרים נוספים לבחירת צמיג מושלם לרכב

צמיגים לא בוחרים לפי גודל בלבד ויש לזכור שעליהם גם לייעל את יכולת הבלימה של המכונית ואת אופן הטיפול בה. כמו כן יש לחפש צמיגים שמפחיתים את רעשי הכביש והופכים את הנסיעה לכמה שיותר נוחה ובטוחה. כאמור, ישנם פרמטרים נוספים שמספקים לנו מידע על איכות הצמיג ומאפשרים לנו להגיע לבחירה נכונה, כמו למשל מהו דירוג האחיזה של הצמיג בכביש רטוב, מהו דירוג הרעש ומהו דירוג היעילות והחיסכון בדלק שלו. כאשר אתם בוחרים צמיג לרכב עליכם לשים לב שהדירוג שלו גבוה גם בתחומים האלו.

ולסיכום: הכל שאלה של תזמון

אל תחכו עד שהצמיגים שלכם ישחקו לגמרי כדי להחליף אותם. צמיגים שחוקים אינם בטוחים, אחיזתם בכביש אינה טובה ולכן כדאי להקדים תרופה למכה ולקנות צמיגים בתזמון הנכון. אם תתחילו מוקדם יהיה לכם גם מספיק זמן לעשות חקר שוק ולמצוא את המחירים הטובים ביותר. ברגע שאתם יודעים מהו הגודל הרצוי של הצמיג ועל אילו מאפיינים לא להתפשר, תוכלו להתחיל לחפש את הצמיגים המתאימים עבור הרכב שלכם. ואם אינכם בטוחים מהו הזמן הנכון, תוכלו להתייעץ על כך עם אנשי המקצוע הנכונים שיאמרו לכם כל כמה זמן בערך עליכם להחליף צמיגים.

מאמר זה נכתב ע"י המומחים של דאצ'יה – רכב חדש במחיר הגיוני.

צמיגי מישלין

אולי יעניין אתכם

איך לבחור את הצמיג המושלם לרכב שלכם?
4.9/5

אודות צמיגי עדי

צמיגי עדי מתמחים במגוון שירותים לרכב פרטי, מסחרי טנדרים 4*4 ומשאיות.
אנחנו מתמחים בצמיגים ומבצעים תיקונים במחירים חסרי תקדים!

צרו עימנו קשר

לייעוץ מהיר מלאו פרטים

מבצע חסר תקדים בצמיגי עדי!

תיקון פנצ'ר רק 50₪

הגיעו עכשיו לפלוטיצקי 17, ראשון לציון

דילוג לתוכן