איך לבחור צמיגים בהתאם לגודל הרכב?

כאשר מדובר בבחירת צמיגים לרכב, הגודל כן קובע: בחירת צמיג בגודל הנכון היא קריטית לביצועי הרכב, ליעילותו, לבטיחות ולנוחות הנסיעה וגם לחיסכון בדלק. אם חשבתם שמדובר במשימה מורכבת, תתפלאו לגלות שהיא הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים, כל המידע שעליכם לדעת על הצמיג מופיע ברישיון הרכב, כולל הגודל הרצוי שעליכם לבחור עבור כל רכב נתון.

כיצד יודעים איזה גודל של צמיג לבחור?

הצמיגים שאנו קונים לרכב צריכים להתאים לשלושה קריטריונים: גודל, משקל הרכב והמהירות המרבית שלו. הגודל של הצמיג מופיע באמצעות סדרה של מספרים ואותיות, כך שאם רוצים לדעת אילו צמיגים יתאימו לרכב מסחרי המספרים הללו יספקו לנו את כל המידע לו אנחנו זקוקים. מה גם שהמידע הזה נגיש וזמין, הוא מופיע בדלת הנהג ברכב, בספר הרכב וברישיון שלו. בנוסף אם תרצו לקבל מידע בנושא תוכלו למצוא אותו אונליין או אצל יצרנית הצמיגים.

כאשר אנו בוחרים צמיג יש לפעול על פי כללים פשוטים: הצמיגים החלופיים צריכים להיות באותו גודל, מדד עומס ומפרט דירוג המהירות כמומלץ על ידי יצרן הרכב או הצמיגים, בנוסף הקוטר שלהם ויכולת נשיאת העומס שלהם צריכה להיות תואמת למפרט המקורי.

מה המשמעות של כל האותיות והמספרים בעת בחירת הצמיג?

כדי לבחור צמיגים בהתאם לגודל הרכב, קל וחומר כאשר מדובר ברכב מסחרי גדול, יש להבין מה המשמעות של סדרת המספרים והאותיות שמופיעות ברישיון הרכב. כאשר למעשה בכוחה ללמד אותנו כמה וכמה דברים:

  • רוחב הצמיג במילימטרים
  • היחס בין דופן הצמיג לבין הרוחב
  • מבנה רדיאלי של הצמיג
  • קוטר שפת הצמיג בסנטימטרים
  • מדד עומס – קיבולת העומס המקסימלית של הצמיג
  • מדד המהירות – המהירות המרבית של הצמיג
  • דירוג אחיזה בכביש רטוב
  • דירוג יעילות וחיסכון בדלק
  • דירוג הרעש של הצמיג
  • שבוע ייצור
  • שנת ייצור

יש נטייה לחשוב שצמיגים בוחרים על פי גודל ותו לא, אך בפועל יש כמה וכמה משתנים שיש לקחת בחשבון שיבטיחו שהצמיג יהיה מושלם לסוג הרכב.

אז איך בוחרים צמיג לרכב מסחרי?

בחירת הצמיג צריכה להתבצע גם בהתאם לסוג השימוש. אם יש בבעלותכם רכב מסחרי גדול שמיועד לנסוע רק בתנאי כביש, עליכם לבחור צמיג שמתאים בגודל אך שמותאם למטרת השימוש, כלומר לנסיעה בתנאי כביש מהיר. אם הרכב שלכם מיועד גם לנסיעה על כביש וגם לנסיעה בשטח מדי פעם לטיולים, עליכם לבחור בצמיג המתאים למטרה זו. קל וחומר כאשר השימוש בצמיג יהיה לנסיעת שטח בלבד ולכן יהיה עליו לעמוד בתנאים יותר מאתגרים. מידע זה מופיע על הצמיג באמצעות ראשי תיבות באנגלית HT לכביש מהיר, AT לכל תנאי השטח ו- MT לתנאי בוץ.

בחירת צמיג היא אינה עניין של מה בכך ומלבד גודל הצמיג עליכם לבחור בצמיג איכותי של יצרן מוכר ולו עמידות גבוהה וביצועים טובים.

בצמיגי עדי שבראשון לציון יתאימו עבורכם את סוגי הצמיגים הדרושים ממיטב המותגים : צמיגי מישלין , צמיגי גודייר ועוד .

צמיגי מישלין

אולי יעניין אתכם

איך לבחור צמיגים בהתאם לגודל הרכב?
4.9/5

אודות צמיגי עדי

צמיגי עדי מתמחים במגוון שירותים לרכב פרטי, מסחרי טנדרים 4*4 ומשאיות.
אנחנו מתמחים בצמיגים ומבצעים תיקונים במחירים חסרי תקדים!

צרו עימנו קשר

לייעוץ מהיר מלאו פרטים

מבצע חסר תקדים בצמיגי עדי!

תיקון פנצ'ר רק 50₪

הגיעו עכשיו לפלוטיצקי 17, ראשון לציון

דילוג לתוכן