כיצד נזהה צמיג תקול?

הצמיגים ברכב הם נקודת המגע שלנו עם הכביש בזמן הנסיעה. לכן כה חשוב לדאוג לצמיגים ולזהות כאשר ישנו צמיג תקול באוטו שלנו. הדבר חיוני לבטיחות שלנו ושל כל המשתמשים בדרך.

יש כמה דרכים לזהות צמיג תקול. ראשית, אם גיל הצמיג עולה על ארבע שנים – מומלץ להחליפו גם אם לא אבחנתם בו תקלה כלשהי. ההנחיה הכללית היא להחליף צמיגים כל שלוש-ארבע שנים.

במידה וגיל הצמיג קטן מארבע שנים ואתם רוצים לבדוק האם יש בו תקלה – כך תעשו זאת.

ראשית, ניתן לבדוק עד כמה שחוק הצמיג על פי החריצים שעליו. בצמיג חדש, החריצים עמוקים. ככל שהצמיג נשחק ומתבלה, העומק של החריצים יורד באופן משמעותי. אם עומק החריצים הוא קטן מ-2 מילימטר, זהו סימן שהצמיג שחווק מאוד והגיע הזמן להחליף אותו.

צמיג יכול להיות לא רק שחוק יתר על המידה אלא גם יבש יתר על המידה. צמיג מתייבש כאשר לא נוסעים איתו זמן רב או כאשר נוסעים איתו יותר מדיי. ניתן להבחין אם הצמיג יבש מדי על ידי בדיקה האם מופיעים סדקים בדופן הצמיג. סדקים בדופן יצביעו על כך שהצמיג יבש מדיי ויש להחליפו.

יש לדעת כי צמיג תקול אינו בהכרח צמיג עם פנצ'ר. כמובן שתקר בצמיג הוא תקלה המחייבת פעולה מיידית. אך גם צמיג יבש מדיי או שחוק מדיי הוא למעשה צמיג תקול. יש להתייחס אליו ככזה ולהחליף אותו בזמן.

כל זאת על מנת להבטיח את בטיחות הנסיעה ברכב. רק כאשר הצמיגים תקינים, בלתי שחוקים ומלאים בלחץ אוויר מתאים – ניתן לדעת כי הנסיעה באוטו בטוחה וכי אחיזת הרכב בכביש תהיה טובה דיה לנסיעה בו.

בצמיגי עדי – פנצ'ריה בראשון לציון מציעים צמיגים איכותיים ממיטב היצרנים – צמיגי מישלין , צמיגי גודייר ועוד.

אולי יעניין אתכם

כיצד נזהה צמיג תקול?
4.9/5

אודות צמיגי עדי

צמיגי עדי מתמחים במגוון שירותים לרכב פרטי, מסחרי טנדרים 4*4 ומשאיות.
אנחנו מתמחים בצמיגים ומבצעים תיקונים במחירים חסרי תקדים!

צרו עימנו קשר

לייעוץ מהיר מלאו פרטים

מבצע חסר תקדים בצמיגי עדי!

תיקון פנצ'ר רק 50₪

הגיעו עכשיו לפלוטיצקי 17, ראשון לציון

דילוג לתוכן